jueves, 30 de abril de 2015

¡BASTA YA DE ABUSOS POLICIALES! ¡CONTRA LOS DESAHUCIOS! ¡POR UNA VIVIENDA DIGNA PARA TODOS!


Desde el día 10 de abril, Ciutat Meridiana ha sufrido 14 intentos de desahucios, salimos a un promedio de un desalojo diario. Si contamos que en el barrio somos algo más de 10.000 habitantes, esta cifra dispara aún más la media. Esto es lo que nos ha hecho reflexionar sobre que algo ha cambiado en la relación con la justicia, que hasta ahora se regía por un protocolo para llevar a cabo los lanzamientos.

Si tenemos en cuenta que estos intentos de desahucios han contado con cinco de carácter abierto (que pueden ser ejecutados a cualquier hora y sin aviso previo), vemos que los bancos se han coordinado con los jueces para acelerar los desahucios de ocupaciones "ilegales" sin tener que esperar a la justicia ordinaria, que les supondría aún más gasto y tiempo para llevarlo a término.

Entre ellos tenemos a Ngonadi, persona que apenas habla castellano, en situación de alquiler, y que teniendo al día los pagos de todos los suministros, así como de la vivienda, los Mossos d'Esquadra decidieron que sus comprobantes no servían para nada, los introdujeron en una bolsa negra, sin dejar constancia alguna, y procedieron a realizar el lanzamiento, que consideramos totalmente ilegal.

Desde la Asociación de Vecinos queremos efectuar las siguientes consideraciones:

1.       La justicia se está apoyando en los Mossos d'Esquadra, que han decidido actuar sin escrúpulo alguno, en nombre de la obediencia debida, en estos desahucios abiertos. Estos agentes intervienen como jueces, fiscales y verdugos, acompañados del procurador y el cerrajero.

2.       Las Instituciones han decidido abandonar al distrito, y especialmente a Ciutat Meridiana. Ellos son los que firman el protocolo sobre desahucios, y ni han dado aviso, ni se han pronunciado, frente al cambio realizado en los protocolos, dejándonos en la más absoluta indefensión frente a los órganos judiciales.

3.       Los Servicios Sociales de Nou Barris están lejos de actuar tal y como dice el señor Trias en sus discursos. Mientras que el Alcalde asegura que todas las personas desahuciadas tienen alojamiento hasta encontrarles una vivienda de alquiler social, los Servicios Sociales presionan para que la dejen lo más pronto posible la pensión, limitando el tiempo de estancia de entre tres días y una semana y ofreciéndoles como salida un cheque de 250€ para que busquen un piso de alquiler no público a personas que carecen de contrato laboral.

4.       El problema no está en la ocupación, si no en la precariedad laboral. Estas familias, que ya han sido desahuciadas anteriormente de sus viviendas y a las que se les obliga a ocupar, que reciben ayudas, en algunos casos, o bien ganan algunos euros recogiendo chatarra u otros trabajos denigrantes y sin ninguna seguridad, se comprometen a pagar un alquiler acorde a sus ingresos económicos.

Por todo ello, la Asociación de Vecinos exige a la administración la suspensión del nuevo protocolo para desahucios de ocupaciones y la creación de uno nuevo pactado con las entidades del barrio, la administración y la justicia; a los Servicios Sociales, el cese de las presiones a los desahuciados para abandonar los hostales; y a los Mossos d'Esquadra, el cese de las actitudes represivas y racistas contra nuestros vecinos.


Asociación de Vecinos de Ciutat Meridiana


JA N'HI HA PROU D'ABUSOS POLICIALS!
CONTRA ELS DESNONAMENTS!
PER UN HABITATGE DIGNE PER A TOTS!


Des del dia 10 d'abril, Ciutat Meridiana ha sofert 14 intents de desnonaments, sortim a una mitjana d'un desallotjament diari. Si expliquem que al barri som una mica més de 10.000 habitants, aquesta xifra dispara encara més la mitjana. Això és el que ens ha fet reflexionar sobre que alguna cosa ha canviat en la relació amb la justícia, que fins ara es regia per un protocol per dur a terme els llançaments.

Si tenim en compte que aquests intents de desnonaments han comptat amb cinc de caràcter obert (que poden ser executats a qualsevol hora i sense avís previ), veiem que els bancs s'han coordinat amb els jutges per accelerar els desnonaments d'ocupacions "il·legals" sense haver d'esperar a la justícia ordinària, que els suposaria encara més despesa i temps per portar-ho a terme.

Entre ells tenim a Ngonadi, persona que amb prou feines parla castellà, en situació de lloguer, i que tenint al dia els pagaments de tots els subministraments, així com de l'habitatge, els Mossos d'Esquadra van decidir que els seus comprovants no servien per res, els van introduir en una borsa negra, sense deixar constància alguna, i van procedir a realitzar el llançament, que considerem totalment il·legal.

Des de l'Associació de Veïns volem efectuar les següents consideracions:

1.       La justícia s'està recolzant en els Mossos d'Esquadra, que han decidit actuar sense escrúpol algun, en nom de l'obediència deguda, en aquests desnonaments oberts. Aquests agents intervenen com a jutges, fiscals i botxins, acompanyats del procurador i el manyà.

2.       Les Institucions han decidit abandonar al districte, i especialment a Ciutat Meridiana. Ells són els que signen el protocol sobre desnonaments, i ni han donat avís, ni s'han pronunciat, enfront del canvi realitzat en els protocols, deixant-nos en la més absoluta indefensió enfront dels òrgans judicials.

3.       Els Serveis Socials de Nou Barris estan lluny d'actuar tal com diu el senyor Trias en els seus discursos. Mentre que l'Alcalde assegura que totes les persones desnonades tenen allotjament fins a trobar-los un habitatge de lloguer social, els Serveis Socials pressionen perquè la deixin al més aviat possible la pensió, limitant el temps d'estada d'entre tres dies i una setmana i oferint-los com a sortida un xec de 250€ perquè busquin un pis de lloguer no públic a persones que manquen de contracte laboral.

4.       El problema no està en l'ocupació, si no en la precarietat laboral. Aquestes famílies, que ja han estat desnonades anteriorment dels seus habitatges i a les quals se'ls obliga a ocupar, que reben ajudes, en alguns casos, o bé guanyen alguns euros recollint ferralla o altres treballs denigrant i sense cap seguretat, es comprometen a pagar un lloguer concorde als seus ingressos econòmics.

Per tot això, l'Associació de Veïns exigeix a l'administració la suspensió del nou protocol per a desnonaments d'ocupacions i la creació d'un nou pactat amb les entitats del barri, l'administració i la justícia; als Serveis Socials, el cessament de les pressions als desnonats per abandonar els hostals; i als Mossos d'Esquadra, el cessament de les actituds repressives i racistes contra nostres veïns.



Associació de Veïns de Ciutat Meridiana

No hay comentarios:

Publicar un comentario